Saturday, July 20, 2013

trend atau??

~sejak sekian lama diri ini melayari MukaBuku. .diri ini pun heran jua kerana tiba-tiba sudah berada dalam satu grup yang ntah bila pla diri ini join. .grup-grup menjual barangan online. .whateva la pa yang dijual. .kadang-kadang diri ini melayan juga iklan-iklan yang dipaparkan. .terpandang iklan baju-baju kurung promosi raya. .tudung-tudung. .
~melihat satu persatu album yang muatnaik. .terdetik di hati. .apakah pakaian ini sudah menutup aurat??sedangkan model yang memakainya nampak agak ketat diisitu. .
tudung yang di iklankan jua begitu. .cantik. .harga mahal. .tapi berbaloikah harga yang mahal itu? apabila labuh tudung itu tidak menutupi dada. .hiasannya boleh menarik banyak mata yang melihat tidak kira mata para adam atau hawa. .

~apakah hukum mereka yang menjual pakaian-pakaian seperti itu?? menutup aurat ka juga?? tidakkah mereka rasa berdosa dengan menghasilkan pakaian yang sedemikian dan ramai pengguna yang membeli boleh mengakibatkan banyak mata yang memandang susuk tubuh si pemakai???ya Allah. .semoga mereka semua mendapat hidayah. .

~sesungguhnya diri ini hanya mampu membenci dalam hati. .betapa lemahnya iman dalam diri ini. .huhu. .
wahai pereka-pereka pakaian. .sila hasilkan pakaian yang mengikut syariat dan landasan islam yang sebenar .please. .janagn tambah apa-apa yang boleh menarik perhatian mata-mata yang melihat. .cukup lah bersederhana dalam sega;a hal. .bukan redha manusia yang kita kejar. .tapi redha Allah . .~
Please take note.~

No comments:

Post a Comment